Trip Kanak-Kanak Dewasa (Gold Coast, Sydney, Brisbane) ~ Day 1

03 November 2013 (Ahad) Flight ke Gold Coast pada jam 9.30 pagi waktu Malaysia dan dijangka tiba di GC jam 8.20 waktu tempatan. Semua tau kan yang GC awal sejam daripada Malaysia. So kiranya dah lewat jugak weols sampai kan. Jam 7 pagi Maz n Yus dah call tanya kat mana?? Hehehe aku ngan bib masih bertenggek kat rumah, tunggu teksi pun satu hal kan. 7.15 aku dengan bib gerak ke LCCT dalam  7.50 macam tu kot sampai la LCCT, disebabkan dah lama naw tak gi international flight melilau plak cari kaunter check-in.. huahahaha kelakar dowh…  dah tu panjang plak barisan tempat drop baggage urm.. memang tak boleh blah… Dah settle drop beg2 tu baru merayap carik makcik n pakcik dua orang tu. Then jumpa la kat KFC.. sebab tak sarapan lagi n takut tak makan dlam flight nanti, so melahap la seketul ayam kat situ. (sebenarnya we ols tak beli makanan pun untuk penerbangan ke OZ ni, bukan tak nak tapi lupa). After melahap dengan senang hati, maka geng kanak-kanak dewasa pun bergegas ke departure hall. Alhamdulillah semuanya berjalan lancar. Semua orang lepas, bermaksud visa@ETA lepas la nak ke OZ gitew. Sambil berlenggang kangkung, tetibe tengok gate untuk ke GC penuh orang. Uwaaaaa!!!! aku dah panic.. panic takut makanan tak cukup… hahahahaha sungguh tak berasas kepanikan aku tu… hehehehe. Maz n yus dok belakang, aku dgn bib dok dekat dengan toilet.. haruslah seat aku tepi tingkap lepas aku paksa bibah beli jugak seat tepi tingkap untuk aku… huahahahaha jiran we ols awek sakura… minah jepun yang tak keluar satu perkataan pun dari mulot dia… hehehehe.

20131103_170443

Camera 360

XTVT DLM FLIGHT

Alhamduillah, dapat makanan… tak kisah la bayar lebih mahal daripada orang yang beli online kan… yang penting perut aku terisi dengan gumbira… senang hati!!!!!!!!!

C360_2013-11-03-14-03-35-753

MAKANAN AKU OTW

Owh lupa nak gitaw flight weols sebenarnya lwat sikit daripada jadual. So weols sampai dalam kol 9 gitew waktu dia. Airport pun macam lengang sikit. Masa kat imigresen n kastam dorang aku la cuak… mana la tau ada si anjing comel yang datang merayau. dah la aku takut menatang tu.

Nah akhirnya aku bebas tanpa berjumpa makhluk di atas… sebab tak da barang nak declare so kluar dulu dan settlekan urusan pengangkutan ke penginapan. Memula ingat nak amek bas, tapi sebab dah malam n penat so aku meyakinkan semua orang utk amek teksi… huahahahaha menurut Phil Brown (pakcik apartment yang selalu beremel2 dgn aku tu) tambang dalam $70. so lebih kurang la dengan naik bas. So aku gigihla mencari kat mana teksi tu. Rupanya keluar je airport tu kene jalan ke kanan…. hehehe takde la plak semangat aku nak snap pitca sebab aku dah lembik sebenarnya and risau mana nak cari kunci yg Mr. Phil letak… hehehe…

ihsan abg google

so we all naik la itu teksi sambil mata masing2 kejap2 jeling meter… memula ok jek… pastu terasa laju pulak kuda tu berlari… uwaaaa semua dah panas punggung tgok dah lebih $70 tp x sampai lg… hehe dan akhirnya sampai jua dengan total $83. Apa yang pasti sampai2 jek aku berkejaran ke pintu apartment dan alangkah gumbiranya hati beta melihat sampul surat yang mengandungi kunci dan pesanan pakcik phil tergantung di pintu… hoyeeeeaaahhh!!! berjaya…. Apartment we all tingkat 4, sea view yer…  apartment 2 bilik and extra satu katil kt ruang tamu, lengkap segalanya cuma wifi jek xda.. hahahaha (nti aku buat entry khas untuk apartment)… Apartment ni $720 utk 6 mlm ya

Lepas dah settle semua mende, puas hati iols pun ZZZZzzz