Trip Kanak-Kanak Dewasa (Gold Coast, Sydney, Brisbane) ~ Day 2

04 November 2013

Gigih itinerary masing-masing nak nengok sunrise dari balcony… Akhirnya aku hanya mampu menikmati sunrise dari tingkap bilik… mengantuk… huahahahaha… Jam 5 pagi semua dah bangun siap2. Banyak mende yang nak kene settlekan pagi ni

PINTU MASUK KUPARI

1) Nak bayar untuk penginapan 8:00am – awal pagi phil dah ada dah kat kaunter. mungkin sebab aku ada kot. Hahaha pakcik ni takda la tua sangat… tapi tua la dari aku… huahahaha… dia sangat baik, semua mende dia nak cerita, risau naw kalau iols sesat… but sorry la pakcik phil iols sangat mengejar masa sebab kereta dah sampai….

2) Nak amek kereta sewa 8:30am – dorang datang amek kita then bawak ke opis dorang. Mudah berurusan dengan dorang ni.. walaupun aku tak terlibat, tapi aku tengok cara dorang memang amat mudah. hehehehe

Alamat  tempat sewa keta:

2/11 Northview Street
Mermaid Waters
Queensland 4218

(1300 365 033)

3) Nak gi Movie World

Hehehe mcm banyak nau la ye…

Settle semua urusan dalam kol 9.00 lebih mcm tu la… hehe maka bermula lah xpdc kanak-kanak dewasa ini…. menuju puncak Movie World…

sp mw

laluan yangm enjadi pilihan hati kami

Setelah lebih kurang 30 minit drive, we all pun sampai kat Movie World…

sumber : Google (tak sempat nak snap pic gerbang)

Maka kanak-kanak dewasa semakin menjadi-jadi jakunnya bila bergambar di mana sahaja. Asal rasa chantek terus snap pic… tanpa memperdulikan orang disekeliling kerana mereka pun lebih kurang weols jugak perangainye kot… aku memang berazam, tekad, nekad tak nak naik any menatang yang boleh membuatkan aku sakit jantung macam kat singapore dulu… soooo kiranya matlamat aku memang nak menikmati keindahan MW yang dorang kata best ni… yang lelain pun lebih kurang rasanya. Tapi dalam takut2 dan tak nak tu aku teringin nak naik yang satu tu tapi sebab basah soo mesyuarat memutuskan untuk main game tu last sekali… (tapi tinggal harapan la lepas tu tak jejak dah kat situ).. kat tempat yang bentuk LOVE tu la aku nak naik… tapi…. huk huk huk

MVUrm ape jek yang weols layan… urmmm owh Ice Age 4D tu, Hollywood Stunt Driver, Lepak Main Street layan Parade & Show, Scooby Doo Spooky Coaster, jenjalan n pitca session kat semua tempat… asal boleh… n semua show plak weols layan walaupun kepanasan… giteww….. ni antara pitca yang perasan indah yang weols amek…

C360_2013-11-04-14-24-07-053Budak Gemok Nak Terbang
C360_2013-11-04-09-26-14-390

Tak berbaris pun nak amek pitca dengan mentang comel ni

Camera 360

Pekan Cowboy

C360_2013-11-04-11-07-34-769 C360_2013-11-04-12-28-40-865 C360_2013-11-04-13-31-42-337 C360_2013-11-04-13-32-09-712 C360_2013-11-04-13-33-18-709 C360_2013-11-04-13-34-42-725Layankan jek la sedikit pitca weols kat sini….pitca ni semua aku amek guna camera hp jek… malas nak kuarkan camera dari dalam beg… boleh gitew….

Aku harapkan tempat yang luas dan banyak game sebenarnya, tetapi…… ok la MW ni… hehehehehe sila2..

Hari ni habiskan masa di Movie World je… tak banyak aktiviti pon…

Ok malamnya weols merayau kat pantai n jenjalan kat area shopping centre kat GC tu…memula kami menjejaki kedai runcit kat sebelah Kupari tu… aku tak boleh la hidup tanpa talian internet (belagak nak mamps!!) so aku beli simcard kat kedai runcit tu jek… hehehehehe simcard rega dia $2 then topup $30 n boleh guna sampai hari terakhir kami di GC… puas hati sebab boleh bergayut dengan bonda dan sista… hehehehe…

Weols cari Hardrock Cafe…pastu weols lepak kat Starbuck membeli tumbler dan menikmati free wifi… hehehehehe (masa tu simcard aku tak active lagi) boleh berFB dan update apa yang perlu amat menyenangkan……

Esoknya iols nak ikut theyols gi SeaWorld plak… hoyeaaaayyyyhhh!!!! boleh jumpa Spongebob Square Pant!!

Leave a Reply

